دیجی فکت: ۱۳ دانستنی درمورد مدیتیشن

دیجی فکت: ۱۳ دانستنی درمورد مدیتیشن

شاید در مورد مدیتیشن و فواید آن شنیده‌ باشید، اما آیا فرصت تحقیق در مورد آن را داشته‌اید؟ در ادامه و در این دیجی فکت، 13 دانستنی در مورد مدیتیشن که دانستن آنها خالی از لطف نیست را به شما معرفی می‌کنیم.

1 – کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی که مدیتیشن انجام می‌داده‌اند تمرکز بهتری در مدرسه داشتند.

2 – مدیتیشن ارتباطات اجتماعی را بهبود بخشید، همدلی و مهربانی را بیشتر کرده و موجب افزایش  استقامت فکری حتی در کودکان می‌شود.

3 – مدیتیشن موجب تقویت حافظه و افزایش توجه می‌شود.

4 – تنها 10 دقیقه مدیتیشن با حضور ذهن، می‌تواند به کاهش افکار پریشان افراد مبتلا به اضطراب کمک کند.

5 – با اینکه مدیتیشن برای هر دو جنس خوب است، اما در زنان کاهش بیشتری در افکار منفی و افزایش بیشتری در خودآگاهی و مهربانی با خود، شاهد بوده‌ایم.

6 – از آنجا که مدیتیشن نئوکورتکس را تحریک کرده و استرس را کاهش می‌دهد، می‌تواند به شدت خلاقیت و نوآوری را افزایش دهد.

7 – مدیتیشن در تمام مناطق مغز با پیری مبارزه می‌کند.

8 – طبق رکورد گینس 33061 نفر به طور حضوری یا به طور لایو با هم  مدیتیشن انجام دادند.

9 – والت دیزنی اولین کمپانی بود که مدیتیشن را وارد محل کار کرد و پس از آن شاهد افزایش خلاقیت کارمندان بود.

10 – گوگل چندین دوره‌ی مدیتیشن برای کارمندانش ارائه می‌دهد تا به آموزش هوش هیجانی، تمرکز ذهنی، و بهبود مهارت شنیدن کمک کند.

11 – علاوه بر بهبود روانی، مدیتیشن می‌تواند به کاهش استرس‌های مرتبط با پول نیز کمک کند.

12 – مدیتیشن می‌تواند اثرات روانی و فیزیکی خطرناکی هم داشته باشد، بعضی از افراد شرکت کننده دچار توهم و افسردگی شدند، مخصوصاً کسانی که پیش زمینه‎‌اش را هم داشته‌اند.

13 – مدیتیشن را می‌توان به 4 حالت انجام داد: نشسته، دراز کشیده، ایستاده یا در حین راه رفتن.